Pachebotul de croazieră Costa Concordia, eșuat de aproximativ 20 de luni în apropierea Insulei toscane Giglio, în Italia, a început să fie repus pe linia de plutire cu puțin înainte de ora locală 11.00 (12.00, ora României), aproape după două ore de la lansarea operațiunii, relatează AFP, potrivit Mediafax.
Aproape un metru din cocă, acoperită de rugină, a apărut de sub apă, a constatat o jurnalistă a AFP care urmărește operațiunea de repunere pe linie de plutire pe ecranele din sala de presă instalată pe insulă.
Potrivit inginerului Marcello Luschi, „faza critică de detașasare de stânci a trecut”, deși, pentru moment, nava s-a redresat doar cu câteva grade. Începând de acum, operațiunea de rulare urmează să se accelereze, afirmă inginerul, intervievat de postul de televiziune Sky TG24.
„Durata de 12 ore pentru ansamblul operațiunilor – începute la ora locală 09.00 (10.00, ora României) – rămâne valabilă”, a explicat Sergio Girotto, un responsabil de proiecte pentru societatea italiană Micoperi.
Duminică, grupul american Carnival și filiala sa Costa Crociere, proprietara vasului de croazieră, care acoperă costurile acestei operațiuni de amploare (peste 600 de milioane de euro în acest moment), s-au arătat optimiste.
„S-a făcut totul pentru ca operațiunea să reușească”, a spus Franco Porcellacchia, director de proiecte pentru Carnival.
Este pentru prima dată când o astfel de operațiune este efectuată pe un vas atât de mare – lung de aproape 290 de metri și înalt ca un imobil de peste zece etaje – și poziționat într-un asemenea mod – cu partea dreaptă așezată pe stânci.
Fostul pachebot de croazieră a naufragiat pe 13 ianuarie 2012. Naufragiul s-a soldat cu 32 de morți, în timp ce două persoane, o italiancă și un indian, sunt în continuare date dispărute.
Traficul maritim este întrerupt în jurul insulei.
Gaidau Ion, [email protected]